laurafranse.reismee.nl

Een extra souvenirtje en veilig thuis

Inmiddels al 3 dagen geleden ben ik veilig aangekomen in Nederland na 3 lange, vermoeiende maar goede vluchten. Om kwart over 10 in de ochtend landde ik op Schiphol, terwijl ik op zaterdagochtend 4 uur thuis weg ging. Ik ben dus 23 uur onderweg geweest met tijdverschil meegerekend. Ik had een superleuk welkom, met mijn tante, oom, neefje, opa, oma en natuurlijk mijn moeder. Eindelijk had ik weer yoghurt en een appel en ik kreeg bloemen en ballonnen :) Wel had ik onwijs veel pijn, van het lange zitten. Ik was super blij dat ik al mijn vluchten heb gehaald, dat was namelijk nog lastig. Gelukkig waren we met ongeveer 20 mensen te laat voor de vlucht naar Madrid en wachtten ze op ons. Want op Lima moest ik 2 keer door de douane (omdat ik de eerste keer water had, wat niet mocht, terwijl ik het ná de douane in Cusco had gekocht) en ook nog eens 2 keer paspoortcontrole (waarvan 1 keer migratiepapier laten controleren). Ik had 30 minuten, en dit duurde al 30 minuten. Ik moest ook nog bagage pakken en opnieuw inchecken, maar gelukkig was ik priority en was mijn bagage versneld op de band gekomen, dat scheelde wel! De lange vlucht was best lekker, ik kreeg 3 lekkere maaltijden en ik heb lekker kunnen ontspannen. Ookal was ik het na 9 uur echt wel zat, en toen moest ik nog 3 uur. De laatste vlucht was niet fijn, ik was zó onwijs moe omdat ik 2 nachten had gemist (1 omdat ik 's nachts wegmoest, de ander omdat het in Nederland/Madrid 7 uur later is en ik dus die hele nacht niet heb meegemaakt) en ik kon niet slapen, omdat ik gewoon geen ruimte had om te bewegen. Maar die was maar 2 uurtjes. De hele zondag was ik kapot, heb bijna alleen maar op de bank gelegen. Maandagochtend voelde ik me niet lekker, ik was misselijk en had pijn in m'n maag. Ik dacht dat het door de vermoeidheid kwam, maar het ging niet over. In de loop van de dag kreeg ik steeds meer pijn, ook van die krampen. Ik ging lekker slapen, im de hoop dat het over zou gaan. Ik heb de hele dag weinig gegeten en gedaan. In de nacht werd ik steeds wakker van krampen in m'n maag, en op een gegeven moment moest ik ook overgeven. De volgende ochtend toch maar de dokter bellen, en die nam het serieus omdat veel groepsgenoten ziek waren geworden en omdat ik uit Peru kwam. De hele dag had ik nog kramp en was ik misselijk en niet lekker. We zouden een paar dagen naar België gaan, maar dat ging helaas niet door... De dokter zei dat het een maag-darm ontsteking is, veroorzaakt door een virus. Waarschijnlijk opgelopen tijdens mijn afscheidsdiner in Peru. Gelukkig heb ik het nu en niet in Peru! Het is een kwestie van uitzieken. Dinsdag heb ik dus lekker niks gedaan en veel geslapen.

Goed, ik heb jullie ook nog wat te vertellen over de donaties! Ik heb veel toiletspullen gekocht zoals zeep, tandenborstes, tandpasta en shampoo voor de kinderen op verschillende schooltjes die ik heb bezocht en voor mijn gastgezin, zij hebben namelijk een kinderopvang. Die hebben het namelijk hard nodig, zoals ik al eerder zei in andere blogs! Ook heb ik speelgoed gekocht, zoals ballonnen, waar alle kinderen heel blij mee zijn. Ook heb ik van een kennis (Toet, heel erg bedankt!) potloden, gummetjes, puntenslijpers etc. gekregen, waar de kinderen heel erg blij mee zijn. Ook ben ik in contact gekomen met twee stichtingen die onder andere medische dingen voor arme Peruanen verzorgen. Ik weet dat het betrouwbare stichtingen zijn, en dat alles goed terecht komt. De oprichters van deze stichtingen zijn Nederlands en het geld gaat onder andere gebruikt worden voor medicijnen, onderwijs en zorg. De sites zet ik onderaan. Het was moeilijk om te bepalen wat ik met het geld zou doen, maar het is me dus gelukt en ik ben blij met wat ik heb gekocht!

www.kuychi.nl
www.stichtinghope.org

Ik heb trouwens vorige week ook nog een blog geschreven, maar voor degenen die het volgen via de mail is er iets mis gegaan waardoor die niet verzonden werd, maar hij staat hieronder!

Reacties

Reacties

Fred

Fijn dat je weer heelhuids terug bent en dan zo'n warm welkom. Fijn voor je moeder en opa en oma..
Goed dat je de donaties op jouw manier besteed hebt. Jij weet het beste hoe je dat kan doen.
Jammer van de buikgriep, maar ik hoop dat je nog wel naar Brugge kan gaan. Effe iets anders. Bedankt voor je blog, ik heb er van genoten !!!!!!!
Ga nog lekker van je vakantie genieten.
Groet van Fred.

Toet

Fijn dat de kinderen blij waren met de spulletjes. Je familie is beretrots op je. En we zijn blij dat je gezond en wel weer in de armen van je moeder ligt. Geniet nog lekker na van je avonturen.

Lenneke

Ha Laura, welkom terug. Klopt ik heb je laatste blog uit Peru gemist. Ik heb hem nu nog gelezen. Prachtige ervaringen die jij hebt opgedaan. Fijn dat je weer heelhuids thuis bent. Mooie besteding van het geld. Ik heb alle vertrouwen in de keuzes die jij hierover maakt.
Nog fijne vakantie en veel plezier in Brugge.

Jan Willems

Hoi, Laura,
Welkom thuis. Fijn dat je zo genoten hebt en natuurlijk bedankt voor al je blogs. We hebben er van genoten.
We hopen dat je nu weer snel opknapt en dat je toch met je moeder nog even naar Brugge kunt groetjes voor je moeder en natuurlijk voor jou. Janny en Jan Willems

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!