laurafranse.reismee.nl

Nog 10 dagen

Hoi allemaal,

Zoals de meesten van jullie wel weten ben ik vorig jaar in de zomer naar Peru geweest om een maand vrijwilligerswerk te doen. Dit is onwijs goed bevallen en ik heb echt een geweldige tijd gehad daar, dus ik heb besloten om dit jaar weer weg te gaan.

Ik heb dit keer gekozen voor Tanzania, iets heel anders dan Peru. Ik ga weer 4 weken weg met een jongerenreis van Projects Abroad. In tegenstelling tot vorig jaar kan ik eigenlijk nu pas aan een blog beginnen omdat ik het super druk had met mijn examens, maar ik ben geslaagd dus ik heb nu alle tijd om een blog te maken!! Ik heb weer gekozen voor het geneeskunde project en dit keer komt dat extra goed uit, omdat ik ben toegelaten tot geneeskunde in Leiden. Ik vertrek 8 juli al, dus dat is al best snel. Voor Peru begon ik 11 weken van tevoren met bloggen en nu 10 dagen van tevoren, een heel groot verschil dus Qua voorbereidingen hoef ik niet zoveel te doen als vorig jaar, omdat ik nu al een beetje weet wat me te wachten staat. Ik moet nog een paar kleine dingen kopen en de koffer inpakken en dan ben ik klaar om te gaan!

Inmiddels weet ik waar ik zal verblijven en wie er in mijn groep zitten. Ik verblijf dit keer niet in een gastgezin, maar in een hostel net buiten Arusha. We zitten daar met de hele groep. De groep bestaat uit 15 mensen met wie ik bijna allemaal al contact heb via Facebook (en dit keer zijn er ook Nederlanders wat echt superleuk is!). Zelfs het programma is al bekend. Het is heel gevarieerd en ik zal niet alleen maar in het ziekenhuis werken. Ik krijg veel workshops en ook gaan we de outreaches doen naar schooltjes. Ik heb er echt heel veel zin in!!

Ik heb begrepen dat er wifi aanwezig is in het hostel, dus ik hoop dat ik af en toe een blog kan schrijven als ik daar ben. Als je op de hoogte wil blijven via de mail in plaats van Facebook, kan je je hiervoor aanmelden (bij het blokje 'blijf op de hoogte') zodat je een mail krijgt als ik een nieuw blog plaats.

Reacties

Reacties

Jan Willems

Janny en ik wensen je veel succes en een fantastische reis.
We hopen veel van je te horen.

Ger Dubbeldeman

Hoi Laura, geweldig dat je ook dit jaar weer op reis gaat.
Tanzania is een prachtig land, in de grotere steden is het druk en warm.
Waarschijnlijk land je op Kilimanjaro AirPort, vergeet geen foto toemaken van de beroemde berg met zijn witte top. Uurtje rijden en je bent in Arusha, ik hoop dat je echt mooie van dit prachtige land gaat zien, de prachtige natuur, de weidsheid van dit land, dat is iets dat wij hier niet meer hebben of zien.
Geniet met volle teugen meid, natuurlijk voor het project, maar ook voor jezelf.
En natuurlijk wil ik op de hoogte blijven van jou belevenissen/ ervaringen op deze weer heerlijke reis.
Wij houden je moeder wel bezig, etentje, wat drinken en praten.
Komt allemaal goed.
Heel, heel veel plezier.
Gr. Ger.

Gabry

Gaaf Laura! Veel plezier en succes weer met je reis

Carla van Elck

Lieve Laura ik wil graag op de hoogte blijven van jouw ervaringen in Tanzania.... Het lijkt me een prachtig land...
En wat fijn dat je o.a. ook in de ziekenhuizen mag werken.
Geniet van alles om.je heen...
Liefs Carla

Jeroentje

Natuurlijk wil ik op de hoogte blijven je bent een kanjer en ben heel trots op je geniet en doe voorzichtig.
Liefs Jeroentje

Bertie

Leuk dat je weer een verre reis gaat maken. Geniet ervan!

Toet

Veel plezier. Geniet ervan. En ook ik ga je blog lezen. Pas goed op jezelf.

Joyce

Ook ik wil weer heel graag genieten van je belevingen. Heel veel succes Laura! Geniet ervan

Kitty

Hoi Laura,

Geweldig dat jij weer zo'n mooie reis gaat maken en ons daar van op de hoogte wil houden.
Het zal ook hard werken worden maar dat ben je gezien Peru wel gewend. Dit keer wel een geheel andere omgeving maar dat zal jou zeker ook gaan bevallen. Geniet ervan en hou ons op de hoogte van je ervaringen. Het is je meer dan gegund en w.s. een goede voorbereiding voor je studie als je terugkeert. Nogmaals heel veel succes en plezier daar.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!