laurafranse.reismee.nl

De eerste dagen in Tanzania

Hoi!

Sorry dat het zo lang heeft geduurd voordat er een blog kwam, ik had de eerste paar dagen geen internet. Inmiddels zijn er al 3 dagen voorbij, 3 hele leuke dagen.

Zaterdag vertrok ik (met in eerste instantie het paspoort van mijn moeder) om 3 uur naar Schiphol, waar ik om 1715 had afgesproken met degenen die dezelfde vlucht als ik hadden. We vlogen eerst naar nairobi, waar ik 3 kwartier had voordat mijn volgende vlucht vertrok. Maar ik heb hem gehaald. De vlucht naar Dar es Salaam duurde anderhalf uur en in Dar had ik 2,5 uur. Ik moest mn visum regelen en mijn koffers opnieuw inchecken, maar mn koffers waren dus nog lekker in nairobi. Heb ik weer. Allemaal geregel, ze zouden aan het eind van de middag aankomen in Dar en dan nog naar arusha moeten, maar vlak voor ik het vliegtuig inging kwam iemand naar me toe en zei dat ze net waren aangekomen. Gelukkig maar. De vlucht naar arusha was 1 uur in een propellervliegtuigje. Nadat ik was opgehaald om 1300 ging ik gelijk naar de lunch waar alle mensen van andere groepen zaten. Rond 1630 gingen we daar weg en naar het huis. We slapen er met 25 en ik slaap in een kamer met 3 anderen.

Maandag hadden we de introductie en we gingen ergens in de stad lunchen, waardoor we gelijk iets van de stad zelf konden meekrijgen. Heeel anders dan in Nederland maar wel gaaf. Na de lunch bezochten we een ziekenhuis, heel klein en eigenlijk ook heel vies. Bloed op de lakens en spuitjes met net afgenomen bloed open en bloot op tafel. 's Avonds aten we in the Haus (ons huis ;) ) en daarna konden we gezellig kletsen met elkaar.

Het eten is trouwens niet helemaal mijn ding, maar prima te doen. Veel rijst en bonen, daar houden ze wel van hier. Dinsdag hadden we iets wat we perse met de hand moesten eten, heerlijk haha.

Trouwens, over dinsdag gesproken, vandaag hadden we een workshop over tropische ziektes van 3.5 uur. Het was heel interessant maar zonder pauze best lang. Lunchen deden we lekker thuis en in de middag hebben we Swahili geleerd :)

Donderdag hebben we onze eerste outreach, iets waar ik heel veel zin in heb!! De kinderen hier zijn zo ontzettend vrolijk, ze zwaaien altijd als we langsrijden. We wonen trouwens tegenover een schooltje dus we worden om 7 uur wakker gezongen in het Swahili, echt geweldig.

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Laura

Reacties

Reacties

Toet

Een geluk dat je bagage er was.

Monique

Gaaf! Ik ga je volgen. Heel veel plezier nog!

Carla van Elck

Wat alweer een avontuur Laura! en je bent nog maar net in Tanzania; wat heerlijk dat je 's-morgens wakker gezongen wordt... je dag kan eigenlijk niet beter beginnen toch?
Wat moet ik me voorstellen bij een outreach? Een soort bezoek aan een instelling of ziekenhuis of het verkennen van de omgeving??
Geniet van alles om je heen.... en ik ben heel benieuwd naar jouw volgende blog!

Liefs,
Carla

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!