laurafranse.reismee.nl

Outreach, safari en hechten

Inmiddels is er al iets meer dan een week voorbij. Aan de ene kant is het snel gegaan, aan de andere kant ook weer niet. Ik heb zoveel nieuwe dingen gezien en nieuwe mensen leren kennen.

Afgelopen donderdag hadden we onze eerste outreach. Bij een outreach ga je meestal naar een weeshuis maar het kan ook naar een afgelegen dorpje zijn. Wij gingen dit keer naar een weeshuis. Het was best lang rijden over een onverharde weg maar eenmaal daar was het het waard. We kwamen bij een weeshuis aan met ongeveer 30 kinderen en stuk voor stuk waren ze ziek of hadden ze ergens een ontsteking of wondjes. Bij een outreach verdeel je je in groepen over de registratie (waar je oa de temperatuur opneemt) de apotheek (waar je medicijnen geeft) en de dokter (waar je vragen kan stellen over de ziektes). De meeste kinderen hadden bronchitis en het voelt goed om die kinderen de medicijnen te kunnen geven die ze normaal niet kunnen krijgen.

Vrijdag gingen we naar een kliniek voor een workshop over hiv voorlichting voor patiënten. Veel mensen weten niet waarom ze medicijnen moeten nemen, want ze zijn toch niet ziek?? Dat denken ze tenminste, ze hebben namelijk geen klachten. Na de workshop kregen we een kleine rondleiding. Dit was best een schone kliniek. Na de kliniek hadden we de arts en craft workshop, waar ik heb geleerd hoe ze armbandjes maken (van papier dus!!) en daarna konden we nog souvenirtjes kopen.

Zaterdag was het eindelijk tijd voor de safari!! Na een vroeg ontbijt vertrokken we om kwart voor 7 naar het tarangire park. Iets meer dan 2 uur rijden van arusha. Onderweg zagen we ontzettend veel en onze chauffeur vertelde ook veel. Over de maasai bijvoorbeeld, die koeien gebruiken ipv geld. In het safari park zelf zagen we onwijs veel dieren. We begonnen met leeuwen, die zijn ontzettend zeldzaam in het park. Ook zagen we zebra's, gnoes, buffels, vogels, giraffen en natuurlijk de olifanten. Heel veel olifanten. Die kwamen zo onwijs dichtbij, echt heel gaaf om te zien!! We reden rond 4 uur weer terug richting arusha. Het was echt een geweldige dag!

Zondag stond een hike op het programma. We zouden naar de watervallen van mount meru gaan. Eerst reden we met de bus een stukje en daarna gingen we lopen. Het was denk ik een kwartiertje lopen door het bos, een hele mooie wandeling dus. Eenmaal bij de watervallen konden we anderhalf uur genieten van de omgeving die heel mooi was. Het weer is hier trouwens echt geweldig, overdag is het zo'n 25 graden met een heerlijk zonnetje. Tijdens de vrije middag heb ik mijn was gedaan, met de hand!!

Vandaag hadden we de workshop waarin we leerden prikken en hechten, een ontzettend leuke workshop waarin ik veel heb geleerd. We prikten op een sinaasappel en hechtten een kip, geweldig. In de middag kregen we uitleg over de maasai, die we als het goed is woensdag gaan bezoeken. Als het goed is ja, want het rooster veranderd nog wel eens. Het wordt best heftig maar we zijn er nu wel mentaal op voorbereid, dus ik ben benieuwd...

Reacties

Reacties

Marion

Prachtig verhaal weer, mooi en levendig beschreven. Ik heb fotoruimte voor je aangeschaft ?

Ger

Ik had je mooie foto's al gezien op Facebook, en dit verhaal sluit er mooi op aan.
Ben benieuwd wat jij van de masai vind.
Kijk vooral je ogen uit in Tanzania, het is er zo mooi, en de mensen zo vreselijk vriendelijk, geniet meisje, geniet met alles dat je hebt.
Gr. Ger en Ineke.

Janny guerin

Hoi Laura, wat een heerlijk verhaal weer om te lezen.Wat zie en leer jij veel. Hopelijk gaat het bezoek woensdag aan de Maasai door. Lijk mij erg leuk. Gr. Janny

Ineke de Ruiter

Hoi Laura wat een mooie ervaringen maak jij weer mee.
Geniet ervan met alles wat daar nog op je pad komt.
X Ineke

Jeroentje de Jong

Door je manier van schrijven is het net of ik bij je ben, wat een prachtige ervaringen. Geniet!!

Monique

Gaaf om allemaal mee te maken en om nieuwe dingen te leren. Hele mooie ervaringen.
Xxx

Carla van Elck

Hoi Laura alweer een prachtig en boeiend verhaal...Je beleeft zoveel denk ik dat het allemaal nog "moet" zakken en dan heb je de mooie foto's nog die het gevoel van dat moment dan weer bij je brengen.
Geniet,geniet en met volle teugen....
Liefs

Robert

Wat een prachtig verhaal en een bijzonder avontuur!

Fred Marijt

Hoi Laura, je maakt me wel jaloers met al je verhalen. Leren en genieten: een prachtige combinatie.
Ik geniet (en leer dus ook ) van jouw mooie verhalen. Ga zo door. Ik begrijp dat er geen wasmachine is, dus op de hand. Van je moeder geleerd?
Ga nog lekker genieten (en leren), Ik kijk uit naar je volgende verhaal. Ben benieuwd hoe je de Maasai vindt. Groet van Fred.

Monique

Hoi Lau, ik wil even reageren op Naar de maasai! Maar ik kan mijn bericht niet kwijt op jouw verhaal. Dus dan doe ik het maar even via dit verhaal.

Jee Lau! Ik dacht al waar blijf je met je verhalen? Gelukkig kan je weer zien! En wat een ellende met de geiten. Ik vind het wel stoer van je dat je het bloed geproefd hebt. Mooie foto's en ervaringen. Nog heel veel plezier, maar dat gaat wel lukken! Zo te zien hebben jullie een leuke groep met meiden!
xxxxx Monique

Jan Willems

Wij genieten van je mooie verhalen. Fantastisch!!!
Wat fijn dat je zo geniet. Nog veel plezier. Janny en Jan Willems

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!