laurafranse.reismee.nl

Voorbereidingen zijn begonnen!

Hoi allemaal!

Hier is dan mijn eerste blog om iedereen die het wil op de hoogte te houden van mijn reis naar Peru. Zoals sommigen van jullie weten, ga ik in de zomervakantie voor een maand naar Peru om vrijwilligerswerk te doen in verschillende ziekenhuizen en ik mag de lokale bevolking medische hulp en gezondheidsvoorlichtingen geven. Ook krijg ik veel medische workshops. Het is een speciale reis voor jongeren van mijn leeftijd, dus ik zal niet alleen zijn ;)

Ik slaap en eet in een gastgezin, best spannend maar veel leuker dan een hotel of vrijwilligershuis, want zo kan ik wel echt de cultuur proeven en het is goed voor mijn Spaans (en ook een beetje voor mijn Engels), hopelijk is dat trouwens volgend jaar ook te merken op mijn cijferlijst!

Met alle vragen die ik heb kan ik terecht bij mijn volunteer advisor uit Zuid-Afrika, zij weet heel veel over Peru zelf, maar ook over het gastgezin, het project, de ziekenhuizen etc. We bellen en mailen met elkaar dus dat is heel fijn.

16 januari heb ik me aangemeld en sindsdien zijn de voorbereidingen in volle gang. De vliegtickets zijn inmiddels binnen (ik ben 20,5 uur onderweg...) en maandag 22 februari heb ik mijn eerste inentingen gehaald, voor hepatitis A en B en de gele koorts, best pijnlijk! Ook heb ik al heel wat donaties mogen ontvangen, daar ben ik hartstikke blij mee! Het komt heel goed terecht.

Binnenkort heb ik een training van stichting Muses in Amsterdam, voor alle vrijwilligers om onder andere te leren hoe je moet omgaan met een cultuurshock, hoe ik mijn kwaliteiten goed kan gebruiken en wat ik moet doen in noodgevallen. Daar horen jullie later meer over!

Liefs, Laura

Reacties

Reacties

marion

Topper!!!!

Jolande

Leuk om je te volgen Laura...natuurlijk hoor ik veel via je moeder maar dit is nog leuker. Ik vind het super dapper van je dat je dit gaat doen ????????

Jolande

nou die vraagtekens waren dus een opgestoken duim ;-)

Annemieke

Wat ontzettend leuk Lau dit blog, ik ga je zéker volgen en wens je héél veel plezier! Dit avontuur ga je nóóit meer vergeten! Xxx

carla van elck

Lieve Laura oh wat spannend voor je maar wel heel leuk!!
Ik vind het heel leuk om je te volgen op jouw avontuur.. Liefs

Bianca

Hi Laura,
wat leuk dat je nu al begint met je blog. Zo kunnen wij het goed volgen en met je meeleven.
Suuk6 met alles.
xxx

Jan Keijzer

Leuk dit blog Lau???????? zo kunnen we alles goed volgen. Succes xxxx. de keijzertjes????

Christa

Wat een belevenis voor je,leuk om het op deze manier te kunnen volgen.Veel plezier en succes met alle voorbereidingen.

Bertie Prashad

Wat spannend wat jij gaat doen! Ik vind het heel stoer van je. Veel succes met alle voorbereidingen!
Groetjes Bertie

Mieke Baasten

Wat goed van je en wat leuk! Echt iets om naartoe te leven. Heel veel succes!

Cilleke

Superleuk Laura, ik blijf je avonturen zeker volgen! Zo gaaf dat je dit gaat doen..

Cilleke

Aangemeld

mascha

Wow, Laura wat ben ik trots op je. Ik hoop dat je er hele mooie herrinneringen aan over mag houden. Geniet ervan, xxx

Lenn Paulides

Ik wil jou graag volgen, Laura, dus heb ik mij ook aangemeld.
Wat een prachtig vooruitzicht. En wat geweldig dat jouw moeder jou deze kans gunt.
Veel succes met de voorbereidingen! X

Kitty Ruben

Wat spannend! Heel veel succes Laura!

Joyce Kriek

Wat een geweldig avontuur Laura! Ik ga je zeker volgen. Succes met je voorbereiding

Lenneke

Ha,
Wat een goede voorbereidingen. Zit goed in elkaar. Geniet nu al van deze reis. Geweldige stap.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!