laurafranse.reismee.nl

Nog 11 weken

Hoi!

Als eerste wil ik jullie nogmaals heel erg bedanken voor de donaties en de leuke reacties! Ik vind het leuk dat mensen zo met me mee leven, het geeft me een goed gevoel!

Inmiddels duurt het nog maar ongeveer 2 maanden voordat ik vertrek naar Cusco. De tijd gaat ineens heel snel!

Vandaag heb ik de voorbereidingstraining gevolgd bij stichting Muses, een stichting die vrijwilligers begeleidt voor en na hun reis. Ondanks het feit dat ik al de hele week ziek thuis zit, ben ik toch gegaan, het is namelijk een belangrijke en nuttige training. Ik heb geleerd hoe je met bepaalde situaties om moet gaan, zoals bedelende kinderen en cultuurshock. We hadden het over wat je moet doen als je het allemaal even niet meer ziet zitten. Ook hadden we het over óf en hoe je je grenzen aan moet geven (soms wordt je op de eerste dag al in het diepe gegooid, als je dat niet wil kan je gewoon nee zeggen). Ik moet ook goed nadenken over wat ik de locals wil geven, je moet bijvoorbeeld een man geen vis geven om te eten, maar hem leren vissen zodat hij er de rest van zijn leven wat aan heeft (je kan dus beter een hengel en visnet kopen). Ik heb ook wat praktische tips gekregen over wat te doen bij diefstal en ‘oplichting’. Kortom, ik heb vandaag veel geleerd over wat ik allemaal wel en niet moet doen.

Vandaag heb ik toevallig ook andere vrijwilligers ontmoet die rond dezelfde tijd in Peru zijn, zij doen een ander project maar het is leuk om ervaringen uit te wisselen en elkaar te ontmoeten daar!

In principe ben ik helemaal klaar met de meest belangrijke voorbereidingen. Ik heb maandag 21 maart mijn tweede ronde aan inentingen gehad (hepatitis A en B), deze gingen een stuk beter dan de vorige keer

Wink
De eerstvolgende prikken hoeven pas over een half jaar, dan ben ik al weer een tijdje thuis. Mijn paspoort is ook al een tijdje binnen, net als de vliegtickets.
Het enige wat ik nog moet doen is medicijnen ophalen voor hoogteziekte, wat inkopen doen en me goed inlezen over voeding, de omgeving, hygiëne en de gewoontes.

Mijn gastgezin (dus ook deprecieze verblijfplaats), het precieze dagschema en de locaties waar ik ga werken krijg ik ongeveer een maand van tevoren te horen. M’n paklijst heb ik wel al gekregen, dus het inkopen doen kan beginnen! Heeft iemand misschien nog tips over welke spullen handig zijn om mee te nemen? Denk aan handige opladers voor bijvoorbeeld camera en mobiel waardoor ik niet al mijn opladers mee hoef te nemen, handige kampeerspullen of backpackdingen zoals sneldrogende handdoeken of opblaasbare kussens? Of is er iemand die tips heeft voor geldzaken (met pasjes en pinnen) en andere praktische dingen? Ik heb daar namelijk totaal geen verstand van..

Ik hoor graag van jullie!

Liefs, Laura

Reacties

Reacties

Mieke Baasten

Hoi Laura, Leuk om af en toe te lezen! ik heb wel van die handdoeken als je die wilt hebben.

Christa

Dat klinkt allemaal erg spannend om mee bezig te zijn!
Het schiet al op zeg.Alvast veel succes en plezier met inpakken!

Fred Marijt

Dag Laura,

Leuk om te lezen.

Een tip, zorg dat je een VISA kaart bij je hebt. Zo min mogelijk cash geld en een bankpas die werelwijd is.

Carla van Elck

Lieve Laura nu gaat het idd hard en je bent goed bezig vind ik...
Veel succes met de voorbereidingen!
Liefs Car kan a

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!