laurafranse.reismee.nl

Bijna klaar voor vertrek

Het duurt nog maar 9 dagen voordat ik vertrek naar Cusco! De meeste voorbereidingen zijn inmiddels klaar, het was best veel werk maar ik heb er onwijs veel zin in!! De belangrijkste spulletjes zijn (bijna) allemaal in huis en de bankzaken, verzekeringen en vluchten zijn ook allemaal goed geregeld. Ik ben eigenlijk klaar om te gaan!

Vorige week kreeg ik een mailtje van Projects Abroad waarin stond dat mijn project en mijn accommodatie op mijn site staan (ik heb een eigen site gekregen van Projects Abroad met alle belangrijke informatie).

Als eerst vertel ik maar iets over het ziekenhuis waar ik ga werken. Het ziekenhuis heet ‘centro de salud de santa rosa’ en ligt een beetje in het oosten van Cusco. Het is een redelijk groot ziekenhuis. Ik zal daar (bijna) elke dag werken van 8.00 tot 13.00 en ik zal daar werken als een ‘stagiaire’. Ik zal een deel van de tijd meelopen met de artsen en verpleegkundigen, en een deel van de tijd mag ik zelf werkzaamheden uitvoeren!

“Your duties could include: recording the height and weight of new patients; taking their temperature and blood pressure; helping with vaccinations and injections; dressing wounds; helping with the administration of the facility; and possibly more complex procedures such as inserting a urine catheter. There is the option to observe surgeries sometimes, in a larger and more general hospital.”

Ik vind dit supergaaf klinken en ik ben echt heel benieuwd wat ik daar allemaal zal tegenkomen!

Dan mijn gastgezin. Mijn gastgezin woont niet in de stad Cusco, maar in de provincie Cusco in het dorpje ‘Calca’. Het is een heel schattig klein dorpje middenin de bergen. Volgens google maps is het een uurtje rijden naar het ziekenhuis, dat betekent dus heel vroeg opstaan.. In het huis is gelukkig wel warm water beschikbaar, ook al weet ik niet hoeveel. Er is geen internet, daarvoor zal ik naar een internetcafé moeten gaan. Ze hebben een hond en een kat in huis en 2 dochters: 1 van 20 en 1 van 16, superleuk want ik ben ongeveer even oud! Ik heb mijn eigen kamertje, de badkamer moet ik wel delen. Het gastgezin zorgt voor mijn maaltijden, Peru schijnt een heerlijke keuken te hebben en niet duur: een maaltijd kost ongeveer €3,00!!

Op Facebook zit ik in een groep met iedereen die met Projects Abroad naar Peru gaat of er al is geweest. Via een berichtje van iemand anders ben ik in contact gekomen met anderen die ook mijn programma gaan doen en die dus bij mij in de groep zitten. We hebben met zijn zessen een groepschat gemaakt en zij wisten me te vertellen dat we in totaal met 14 meisjes zullen zijn en 1 jongen. We vroegen ook naar elkaars gastgezinnen en het bleek dus dat ik met iemand uit de groepschat in het gastgezin zit! Zij komt uit California. We kunnen elkaar dus nu al een beetje leren kennen, wat ik heel fijn vind. Zo ben je niet helemaal een wildvreemde in de groep. We hadden ook het plan om elkaar te ontmoeten op Lima, want we komen allemaal ongeveer op dezelfde tijd daar aan. Ik heb alleen maar een uur overstaptijd en ik kreeg gister een mail dat ik op Lima veel moet doen: gewoon mijn koffers pakken, door de douane het vliegveld af, dan weer opnieuw inchecken, weer door de douane en dan naar het vliegtuig. Ik weet dus niet of ik óók nog tijd heb om de anderen te zien want ik denk dat ik met alle regeltjes op het vliegveld al lang genoeg bezig ben

Wink

Het gedoe op Lima levert wel een beetje extra spanning op, niet alleen voor mij maar ook voor mijn moeder.

Dit was een best lang blog, maar ik had ook best veel te vertellen. De volgende keer dat ik wat schrijf zit ik waarschijnlijk al in Peru! Ik hou jullie op de hoogte!

Ik heb trouwens wat foto’s toegevoegd van Calca en Cusco, even kijken of hij het deed:)

Reacties

Reacties

Lenneke

Fijn dat het nu bijna zo ver is, Laura, na zo lange tijd van voorbereidingen.
Ik wens je een geweldige tijd met prachtige ervaringen voor het leven!
Dikke kus!

Toet

Lieve lieve Laura
Alvast een goede reis en heel veel plezier toegewenst. Pas goed jezelf. ????????

Mascha

Hi lieve Laura, je gaat een hele spannende tijd tegemoet. We wensen je heeeeeeel veeeeeeel plezier maar vooral heel veel mooie ervaringen. Pas goed op jezelf en we zullen je blogspot zeker in de gaten blijven houden. Dikke kus van ons allemaal????

jeroentje

ik wil mee in je koffer heel veel plezier en vooral genieten!!!!!!!!!!!!!!!

Ineke

Hoi Laura,
Wat spannende allemaal, maar ga er ontzettend van genieten want het is best heel bijzonder wat jij daar allemaal gaat doen en meemaken. Alvast hele goede reis toegewenst.
X ineke

Hermina

Super dat je dit gaat doen Laura. Het klinkt superspannend en mega leuk. Wat een ervaring, om nooit te vergeten!
Alvast een goeie reis en heel veel plezier toegewenst!

Lenneke Hoogerdijk

Ha Laura,
Het komt steeds dichterbij. Ja het is ook gezond spannend. Je hebt je goed voorbereid. Geweldig om te lezen hoe jij dat hebt gedaan. Hele leuke vliegreis, goede aankomst en heel veel leerplezier en andere fijne en goede ervaringen. Succes.

Kitty Grim

Hallo Laura, inderdaad nog een paar dagen en dan is het zover. ik hoop dat jij een hele fijne, leerzame reis tegemoet gaat waar jij later nog jaren met plezier naar terug kan kijken. Veel plezier in Peru met je gastgezin, je collega 's uit het project en t.z.t. ben ik erg benieuwd hoe het je allemaal is bevallen. Ik zal je blog in de gaten houden

Gabry

WoW Laura, bijna klaar voor dit grote avontuur. Geniet ervan en veel (leer) plezier gewenst.

Ineke de Ruiter

Hoi Laura terwijl ik dit schrijf ben jij denk ik net onderweg of staat op het punt te vertrekken. Goede reis, ga van dit avontuur ontzettend genieten, maar vooral let goed op jezelf!
Ik hoop snel een verslagje hier te lezen over al je ervaringen.
X ineke

Jan Willems

Ik wens je een heel fijne tijd .
Geniet ervan!!!! Veel plezier.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!